| Wat je luistert ben je zelf... [dutch] | |
|
|
Author | Message |
---|
JFskeezix
Number of posts : 64 Age : 38 Location : Kortenhoef Registration date : 2008-02-28
| Subject: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Tue Mar 25, 2008 7:55 pm | |
| Het volgende artikel vond ik wel interessant. Het gaat over het verband tussen muzieksmaak en je persoonlijkheid: "Het idee om onderzoek te doen naar de relatie tussen muzieksmaak en persoonlijkheid is natuurlijk interessant. Tom ter Bogt, verbonden aan de faculteit Algemene Sociale Wetenschappen van de Universiteit, hakte 'muziek' in vier hele grove brokken en zette muziek smaak af tegen de vijf belangrijkste persoonlijkheidskenmerken: extraversie, aardigheid, nauwkeurigheid, emotionele stabiliteit en openheid. De 'Big Five'.Dance, voor veel DJB lezers de meest interessante categorie, wordt voor het gemak even op een hoop geveegd met R&B, hiphop, Latin, soul en funk onder het kopje Urban. Volgens het onderzoek zijn mensen die naar deze muziek luisteren extravert, aardig, sportief, progressief, vinden zij zichzelf aantrekkelijk en besteden zij veel aandacht aan hun uiterlijk. Zo, is dat lekker om te horen of niet? Rockers komen iets minder glansrijk uit de bus. Ok, ze zijn verbaal sterk, maar niemand wil naar ze luisteren, omdat ze zo onaardig zijn. Daarbij zijn ze introvert en vinden ze zichzelf onaantrekkelijk. Het zal je maar gezegd worden. Zet dat Slayer album maar op repeat... Goeiemoggel! De mainstream, wie kent ze niet? Ja, wel extravert. Nee, niet hoog opgeleid. Een hoop geblaat in de ruimte dus. Houdt onder meer van het levenslied en is ook niet vies van een stukje relipop (Stellar Kart rocks!). Is verder behoudend en bang voor nieuwe ervaringen (wat de boer niet kent...). De laatste categorie noemt Ter Bogt 'High Brow'. Met daarin stromingen als klassiek, jazz, blues, reggae (?), singer-songwriter en folk. Hier vinden we linkse, emotioneel instabiele types, die hoog opgeleid zijn, maar een broertje dood hebben aan sport. Absoluut geschikt voor een avondje bomen aan de bar, maar te suf en verstandig voor een platte after. Wel aardig, maar waarschijnlijk ook een beetje snobistisch. Oh, en slecht nieuws voor de meelopers onder ons: muzieksmaak is standvastig en laat zich niet verloochenen. Vroeg of laat val je dus door de mand..." Bron: DJ Broadcast | |
|
| |
Matt General
Number of posts : 2338 Age : 35 Location : Belgium Registration date : 2008-02-27
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Tue Mar 25, 2008 9:01 pm | |
| haha nou.
Ik ben extravert, aardig, progressief, vind mijzelf helemaal niet lelijk en besteed aandacht aan mijn uiterlijk, maar ik luister helemaal niet naar R&B, hiphop, latin, soul noch funk. | |
|
| |
Guest Guest
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Wed Mar 26, 2008 5:52 pm | |
| Ik heb een wat uitgebreider artikel gelezen in de Pers volgens mij... Jemig, wat een dom geblaat... Allereerst worden er stijlen op één hoop gegooid die niets met elkaar van doen hebben... En dan komt de realiteit in mijn ogen ook nog eens erg NIET overeen met de werkelijkheid... De eerste trance en hiphopluisterende mensen die aardig zijn moet ik nog tegenkomen... |
|
| |
Galbak regular member
Number of posts : 149 Age : 36 Location : Nunspeet, GLD, NL Registration date : 2008-03-26
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Wed Mar 26, 2008 6:08 pm | |
| Rockers kwamen vorig jaar of zo juist als enorm intellectueel uit de bus | |
|
| |
Matt General
Number of posts : 2338 Age : 35 Location : Belgium Registration date : 2008-02-27
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Wed Mar 26, 2008 6:58 pm | |
| ja, en goths schoppen het het verst ofzow :p | |
|
| |
Guest Guest
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Wed Mar 26, 2008 7:13 pm | |
| - Galbak wrote:
- Rockers kwamen vorig jaar of zo juist als enorm intellectueel uit de bus
Dit vind ik redelijk aannemelijk klinken... Zeker de 'urban'-mensen heb ik zelden intelligent uit de hoek zien komen... :S |
|
| |
Galbak regular member
Number of posts : 149 Age : 36 Location : Nunspeet, GLD, NL Registration date : 2008-03-26
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Wed Mar 26, 2008 8:21 pm | |
| Wat een stom artikel eigenlijk... | |
|
| |
Chris
Number of posts : 88 Age : 38 Registration date : 2008-03-03
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Wed Mar 26, 2008 8:23 pm | |
| Ongelooflijk. ik zou dat onderzoek wel eens willen lezen.. | |
|
| |
VicesLikeVipers regular member
Number of posts : 103 Age : 31 Registration date : 2008-03-25
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Wed Mar 26, 2008 9:38 pm | |
| | |
|
| |
Ash Anny's little slave
Number of posts : 477 Age : 46 Location : Mordor Registration date : 2008-02-28
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Thu Mar 27, 2008 3:44 am | |
| hui intiklin zutur un fitner uh...nein, don't know Dutch. | |
|
| |
JFskeezix
Number of posts : 64 Age : 38 Location : Kortenhoef Registration date : 2008-02-28
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Thu Mar 27, 2008 6:20 pm | |
| - Discipvlvs wrote:
- Ik heb een wat uitgebreider artikel gelezen in de Pers volgens mij...
Jemig, wat een dom geblaat... Allereerst worden er stijlen op één hoop gegooid die niets met elkaar van doen hebben... En dan komt de realiteit in mijn ogen ook nog eens erg NIET overeen met de werkelijkheid... De eerste trance en hiphopluisterende mensen die aardig zijn moet ik nog tegenkomen... Mja ik denk dat je gelijk hebt. Dit soort onderzoekjes zijn vaak alleen gebaseerd op een algemene indruk die 1 persoon krijgt door zijn eigen onderzoek. Lijkt me erg lastig (zoniet onmogelijk) zo'n onderzoek volledig en objectief te doen. Maar ik had ook gelezen dat hij een aparte groep benoemde als 'omnivora': mensen die naar veel verschillende genres luisteren. | |
|
| |
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Thu Mar 27, 2008 7:24 pm | |
| Deze draad is gemeen omdat ik Nederlands niet spreek. De lange kat zal u iedereen doden. En armkat zal uw familie doden. | |
|
| |
Matt General
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Thu Mar 27, 2008 7:29 pm | |
| hahahahahahaha xD stupid english translators. | |
|
| |
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] Thu Mar 27, 2008 7:34 pm | |
| Shushenhausen.
I don't need translators for German. | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Wat je luistert ben je zelf... [dutch] | |
| |
|
| |
| Wat je luistert ben je zelf... [dutch] | |
|